Meld uw zorgen
Niet iedereen die hulp nodig heeft, vraagt hierom. Maakt u zich zorgen over iemand in uw omgeving omdat diegene verward is, zorg nodig heeft of in een vervuilde woning woont? Maakt u zich zorgen om een buurvrouw waar u altijd contact mee heeft en opeens niet meer ziet?
In dit soort gevallen kunt u terecht bij het Amstelveenloket. Medewerkers van het loket kunnen indien nodig hulp en zorg voor deze mensen inschakelen.
Wie kunnen een melding doen?
Partners, buren, familieleden, vrienden, kennissen, hulpverleners, mantelzorgers en vrijwilligers: iedereen kan bij het loket terecht voor informatie, advies of voor het aanmelden van iemand voor zorg.
Hoe kan ik een melding doen?
Bent u erg bezorgd en krijgt u geen contact met iemand uit Amstelveen? Dan kunt u bellen met het Amstelveenloket, bereikbaar via (020) 540 49 11. Het Amstelveenloket is geopend van maandag tot en met donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. Buiten deze tijden kunt u mailen naar amstelveenloket@amstelveen.nl of bellen met het Advies- en Meldpunt Openbare Geestelijke Gezondheidszorg (OGGZ) van de GGD Amsterdam-Amstelland via (020) 5555 555.
Wat gebeurt er met mijn melding?
Na uw melding onderzoekt het Amstelveenloket samen met het Sociaal team of en welke hulp nodig is. Zij proberen contact te leggen met de persoon. Sinds 1 januari 2020 geldt de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Deze wet schrijft bepaalde stappen in het onderzoek voor. De gemeente informeert u over het vervolg van uw melding. Daarbij houden we rekening met de privacy van alle betrokken personen.
Wanneer bel ik 112?
U belt het alarmnummer 112 voor spoedeisende hulp. Bijvoorbeeld als u of iemand anders dringend medische hulp nodig heeft, bij brand, als u getuige bent van een misdrijf en bij mishandeling of inbraak.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de pagina van het Amstelveenloket of op de pagina van het Sociaal Team.