Aangepaste dienstverlening
Op deze pagina vindt u informatie over de dienstverlening, de openingstijden en contactmogelijkheden met de gemeente Amstelveen.
Aangepaste dienstverlening gemeente
U kunt alleen op het raadhuis terecht met een afspraak.
- Voor het aanvragen of ophalen van documenten kunt u digitaal een afspraak maken.
- Voor andere afspraken kunt u telefonisch contact opnemen via telefoonnummer (020) 540 49 11.
Paspoort of identiteitskaart aanvragen
- Maak op tijd een afspraak voor het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart. Dit in verband met (mogelijk) langere wachttijden.
Afspraak op het raadhuis
Heeft u een afspraak op het raadhuis? Om uw bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen, hanteren we de volgende regels:
- Kom alleen op afspraak naar het raadhuis.
- Kom waar mogelijk zonder andere mensen naar uw afspraak.
- U mag vijf minuten voor uw afspraak naar binnen.
Bent u te vroeg? Dan wordt u verzocht om buiten te wachten.
Moet u nog een pasfoto maken? Dan mag u tien minuten van te voren naar binnen. - Per 1 december is het dragen van een mondkapje verplicht.
- Ontsmet uw handen bij binnenkomst met de aanwezige desinfectiegel.
- Bent u te laat? Dan wordt u niet meer geholpen. U moet dan een nieuwe afspraak maken.
- De looproute in de publiekshal is met pijlen op de grond aangegeven.
- Houd 1,5 meter afstand van anderen.
Amstelveenloket
Voor vragen over zorg, welzijn, inkomensondersteuning en jeugdhulp kunt u terecht bij het Amstelveenloket.
Het loket is telefonisch bereikbaar via:
Telefoonnummer: (020) 540 4911
E-mailadres: amstelveenloket@amstelveen.nl
Wilt u in uw e-mail uw telefoonnummer vermelden? Dan kan de gemeente Amstelveen u sneller van dienst zijn. De wachttijd bij de telefoon is langer dan gebruikelijk. De gemeente vraagt uw begrip hiervoor.
In verband met het coronavirus zijn een aantal zaken aangepast bij Inkomensvoorzieningen en bij Zorg:
Werkplein
Heeft u vragen over werk of het vinden van werk? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar werkpleinaa@amstelveen.nl. Bent u al bekend met het Werkplein? Neem dan via e-mail of telefonisch contact op met uw contactpersoon. Afspraken die normaal gesproken op het Werkplein plaatsvinden, gebeuren nu telefonisch. Het is dus belangrijk dat u een telefoonnummer in uw mail vermeldt.
Inzage documenten in raadhuis beperkt mogelijk
Tijdens de periode met de beperkende maatregelen, liggen er geen documenten ter inzage in het raadhuis. Besluiten waarvoor een inzageverplichting geldt, zoals ontwerpbestemmingsplannen of ontwerpvergunningen, kunt u tijdelijk alleen online inzien. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om documenten online in te zien, dan kunt u telefonisch contact met de gemeente opnemen via het telefoonnummer (020) 540 4911.
Aankondigingen van officiële bekendmakingen van onder andere vergunningen, verordeningen en ruimtelijke plannen publiceert de gemeente via de website Overheid.nl.
Op Berichten over uw buurt (op Overheid.nl) kunt u aangeven welke informatie u rechtstreeks wilt ontvangen over besluiten die van invloed zijn op uw omgeving.
Breng geen kleding naar ondergrondse textielcontainers
De gemeente verzoekt u om tijdelijk geen kleding naar de ondergrondse textielcontainers te brengen, omdat textiel niet snel genoeg verwerkt kan worden met de huidige maatregelen. Bewaar uw oude kleding daarom voorlopig thuis. Kleding kan nog wel naar kringloopwinkel de Boemerang gebracht worden.