Meld uw zorgen
Niet iedereen die hulp nodig heeft, vraagt hierom. Maakt u zich zorgen over iemand in uw omgeving omdat diegene verward is, zorg nodig heeft of in een vervuilde woning woont?
In dit soort gevallen kunt u terecht bij het Amstelveenloket. Medewerkers van het loket kunnen indien nodig hulp en zorg voor deze mensen inschakelen.
Wie kan hulp vragen voor iemand anders?
Partners, buren, familieleden, vrienden, kennissen, hulpverleners, mantelzorgers en vrijwilligers: iedereen kan bij het loket terecht voor informatie, advies of voor het aanmelden van iemand voor zorg. U kunt ook voor uzelf hulp vragen .
Hoe vraagt u hulp?
- Stuur een e-mail naar amstelveenloket@amstelveen.nl.
- Of bel met het Advies- en Meldpunt Openbare Geestelijke Gezondheidszorg (OGGZ) van de GGD Amsterdam-Amstelland op nummer (020) 5555 555.
Wat gebeurt er met uw hulpvraag?
Na uw melding onderzoekt het Amstelveenloket samen met het Sociaal team of en welke hulp nodig is. Zij proberen contact te leggen met de persoon. Sinds 1 januari 2020 geldt de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Deze wet schrijft bepaalde stappen in het onderzoek voor. De gemeente informeert u over het vervolg van uw melding. Daarbij houden we rekening met de privacy van alle betrokken personen.
Wanneer bel ik 112?
U belt het alarmnummer 112 voor spoedeisende hulp. Bijvoorbeeld als u of iemand anders dringend medische hulp nodig heeft, bij brand, als u getuige bent van een misdrijf en bij mishandeling of inbraak.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de pagina van het Amstelveenloket of op de pagina van het Sociaal Team.