Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden
We zijn blij met jou en met het fantastische werk dat je gaat doen! En daar krijg je ook veel voor terug. Of je nu verlangt naar een goed salaris of meer quality time voor je gezin, sport en hobby's, het kan allemaal! Bij de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer krijg je ruimte en staan we voor je klaar met de allerbeste arbeidsvoorwaarden van nu. Ben jij nieuwsgierig naar wat wij jou te bieden hebben? Aarzel niet en lees snel verder!
Gemeente Aalsmeer besteedt diverse taken uit aan de ambtelijke organisatie van gemeente Amstelveen. Werk je voor Amstelveen, dan werk je vaak ook voor Aalsmeer. Daarom willen we je op deze pagina graag op de hoogte brengen van de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden die gelden voor beide gemeenten.
Financiële ruimte
Salaris
Wanneer je in dienst komt, word je ingeschaald in de salarisschaal die past bij jouw functie, ook wel bekend als de 'functieschaal', of één schaal lager, de 'aanloopschaal'.
Deze schalen hebben een aantrekkelijk bereik, van het minimumbedrag (trede 0) tot het maximumbedrag (trede 11). De trede waarop je wordt ingeschaald is afhankelijk van je kennis en ervaring. Jaarlijks krijg je de kans om verder door te groeien naar het hoogste punt van de salarisschaal. We houden hierbij de salarisschalen van de CAO Gemeenten aan, zodat je verzekerd bent van een eerlijke en competitieve beloning.
En om het nog aantrekkelijker te maken, wordt jouw salaris maandelijks uitbetaald, op of rond de 15e dag van de maand. Zo kun je volop genieten van de beloning voor je harde werk en inzet!
Individueel Keuzebudget (IKB)
Naast je maandsalaris heb je recht op een geweldig extra voordeel: het Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB bouw je maandelijks 17,05% op bovenop je bruto maandsalaris. Dit budget is helemaal van jou en biedt enorme vrijheid in hoe jij het wilt besteden.
Elke maand groeit je IKB, inclusief vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering. Hoe je het budget gebruikt, ligt volledig in jouw handen. Wil je graag wat extra vrije tijd? Gebruik het IKB om verlofuren te kopen. Of misschien wil je investeren in jezelf en een opleiding volgen. Het kan allemaal! Sportliefhebber? Ruil je IKB in voor een sportabonnement. Zelfs een splinternieuwe fiets behoort tot de mogelijkheden.
Het IKB geeft je de controle over je financiën. Je bepaalt zelf wanneer je het budget wilt ontvangen. Op deze manier past het perfect bij jouw persoonlijke situatie. Geniet van de flexibiliteit en maak er optimaal gebruik van.
Goed pensioen
Ook ná je harde werken, zorgen we goed voor je. Je bent verzekerd van een goed pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP.
Tegemoetkoming in de zorgkosten
Een leuke extra: je krijgt een tegemoetkoming in de kosten van jouw zorgverzekering. De hoogte is afhankelijk van je salarisschaal. Deze tegemoetkoming wordt jaarlijks in december uitbetaald. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Wil je daarnaast ook gebruik maken van de collectieve zorgverzekering? Dat kan! Je hebt daarbij keuze uit diverse aanbieders.
Ruimte voor werk & privé
36-urige werkweek
De standaard werkweek is 36 uur. Daarmee heb je wekelijks ook tijd voor jezelf. Vaak kun je ook parttime werken. Ontdek het exacte aantal uren voor jouw functie in onze vacatures. We stellen de werktijden in overleg vast, zodat deze zo goed mogelijk aansluiten bij de werkzaamheden die je gaat doen en jouw behoeften en voorkeuren.
Verlof
Wettelijk is bepaald dat je jaarlijks vier weken betaald verlof mag opnemen. Daarbovenop krijg je - wanneer je 36 uur per week werkt - 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren. Werk je minder? Dan krijg je deze bovenwettelijke uren naar verhouding. Ben je mantelzorger of heb je jonge kinderen? We hebben aantrekkelijke regelingen voor gedeeltelijk betaald zorgverlof en ouderschapsverlof. En in overleg met je leidinggevende kun je ook onbetaald verlof aanvragen.
Hybride werken
Bij de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer bieden we jou de mogelijkheid om hybride te werken als je functie dat toelaat. Met hybride werken heb jij de vrijheid en flexibiliteit om zelf te bepalen waar en wanneer je jouw werk verricht, in overleg met je team natuurlijk.
Stel je eens voor: de ene dag ben je gezellig op kantoor om belangrijke vergaderingen bij te wonen en bij te praten met je collega's over lopende projecten. De volgende dag geniet je van de comfortabele omgeving van je eigen huis, terwijl je geconcentreerd werkt aan het uitwerken van belangrijke documenten.
Hybride werken geeft jou de perfecte balans tussen een inspirerende werkomgeving en het gemak van werken vanuit huis zonder reistijd.
Om hybride te kunnen werken, heb je bepaalde middelen nodig. Dat regelen wij voor je. Zo krijg je:
- een laptop, mobiel en/of tablet;
- elke vijf jaar een budget van maximaal € 675,- (inclusief BTW) om ergonomische thuiswerkfaciliteiten aan te schaffen;
- een thuiswerkvergoeding van € 2,- per thuis gewerkte dag;
- een reiskostenvergoeding als je naar kantoor reist (als je verder dan 10 km van kantoor woont).
Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Opleidingen
Bij de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer vinden we jouw persoonlijke groei en ontwikkeling belangrijk. En daarom hebben we de AA-academie. De AA-academie ondersteunt het leren en ontwikkelen met een breed aanbod aan trainingen, workshops en inspiratiebijeenkomsten. De meeste van deze leerzame kansen zijn kosteloos voor jou als medewerker.
Heb je een specifieke opleiding in gedachten die je graag wilt volgen en waarvoor je de werkgever wilt laten betalen? Dien een verzoek in bij je leidinggevende en we gaan samen kijken hoe we jouw groeiambities kunnen waarmaken.
Doorgroeimogelijkheden
Veel collega’s werken al vele jaren bij ons en dat willen we graag zo houden. Heb je ambitie? Dat is mooi! Als medewerker heb je een streepje voor als er nieuwe kansen voorbij komen. Vacatures worden namelijk bij voorkeur vervuld door een interne sollicitant. Om die reden worden vacatures eerst intern opengesteld. Ook is er een loopbaanadviseur die loopbaantrainingen verzorgt en jou kan begeleiden naar de 'Next Step'.
Ruimte op je werkplek
Hypermoderne werkplek
We vinden dat jouw werkplek mooi, fris en inspirerend moet zijn. Het raadhuis van Amstelveen is een hypermodern pand met ergonomische werkplekken. Ons groene kantoorpark kreeg zelfs aandacht in het NOS Journaal (vanaf 5.50 min). Ook in het raadhuis van Aalsmeer kun je rekenen op een fijne, lichte en moderne werkomgeving.
Echt goede koffie en thee
Houd je van koffie en thee? Dan zit je hier helemaal goed! In zowel het raadhuis van Amstelveen als Aalsmeer staan volop automaten die jou en je collega’s voorzien van gratis koffie, thee of chocolademelk. In het raadhuis van Amstelveen is er iets extra’s: daar bereidt een barista elke werkdag de lekkerste koffies, cappuccino’s en latte macchiato’s en heb je een nog ruimere keuze uit verse thee smaken.
Bedrijfsrestaurant
Het restaurant in het raadhuis van Amstelveen is elke werkdag geopend. Hier heb je keuze uit lekkere, gezonde gerechten. Van een rijk belegd broodje tot een heerlijke soep en een warme maaltijd. Het raadhuis van Aalsmeer heeft geen bedrijfsrestaurant, maar ligt midden in het centrum met de bakker en de supermarkt om de hoek.
Aandacht voor vitaliteit
De gemeente stimuleert een gezonde levensstijl, ook voor haar medewerkers. We vinden het belangrijk dat jij lekker in je vel zit. Jaarlijks is er een week van de vitaliteit met leuke en inspirerende workshops en activiteiten. Door het jaar heen organiseren collega’s ook sportactiviteiten waar je je voor op kunt geven. Nieuw in 2023 zijn de lentelunch-wandelingen waarbij je samen met collega’s de Amstelveense natuur ingaat.
Even opladen in het Lagerhuys
Is het tijd voor pauze? Of wil je na je werkdag even relaxen met je collega’s? In de kelder van het raadhuis in Amstelveen vind je het Lagerhuys. Hier kunnen jij en je collega’s elkaar uitdagen met een potje tafelvoetbal of darten.
Teamuitjes en borrels
Naast hard werken is het ook belangrijk om samen te ontspannen. Zo luiden we het nieuwe jaar met z’n allen in met een nieuwjaarsborrel, hebben we in de zomer een bruisend zomerfeest en sluiten we het jaar af met de uitreiking van de kerstpakketten. Altijd gezellig is het maandelijkse ontmoetingsuurtje in het Lagerhuys. Afdelingen organiseren ook regelmatig teamuitjes.
Personeelsvereniging en JAAA
Er zijn verschillende netwerken met collega’s waarvoor je je kunt aanmelden. Zo hebben we de personeelsvereniging en het Jonge Ambtenarennetwerk Amstelveen Aalsmeer (JAAA). Hiermee vergroot je niet alleen je netwerk en leer je je collega’s beter kennen, maar kun je ook kennismaken met nieuwe sporten en andere activiteiten. Heb je zelf een leuk idee voor een activiteit? Jouw creatieve inbreng is altijd welkom!
Ruimte voor jou!
Ontdek jouw mogelijkheden! Meer weten over werken voor Amstelveen en/of Aalsmeer? Bekijk de vacatures of neem contact op met nextstep@amstelveen.nl