Klacht over een zorgaanbieder
Algemeen
De gemeente heeft contracten met verschillende zorgaanbieders. Als u ontevreden bent over hun dienstverlening kunt u uw klacht rechtstreeks indienen bij de zorgaanbieder. Zij kunnen het snelst voor een oplossing zorgen. Komt u er met de zorgaanbieder niet uit of heeft u liever contact met de gemeente? Dan kunt u ook uw klacht bij de gemeente indienen. Wij sturen deze dan door naar uw zorgaanbieder.
Dit moet u weten
- Voorbeelden van zorgaanbieders zijn leerlingenvervoer, vervoer via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), hulpmiddelen, schoonmaakhulp, begeleiding, jeugdhulp, gezinshulp of andere ondersteuning
- Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over slechte bereikbaarheid van de zorgaanbieder of over hoe u aangesproken bent. Of over hulp, vervoer of een hulpmiddel wat te laat of helemaal niet kwam. Ook als u verkeerde informatie heeft gekregen of als u onredelijk lang heeft moeten wachten op gevraagde informatie kunt u een klacht indienen
- Wilt u eerst de gemeente spreken voordat u uw klacht verstuurt? Dat kan. Bel de gemeente op 020 540 49 11 en vraag naar de contactpersoon kwaliteit zorgaanbieder
- Elke zorgaanbieder waar de gemeente mee werkt heeft een eigen klachtenregeling. Deze voldoet aan de eisen die de gemeente daaraan stelt
- Voor klachten over de dienstverlening van de gemeente zelf of hoe de gemeente u behandeld heeft, gaat u naar de pagina Klacht over de gemeente
Na uw klacht
U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging waarin staat hoe uw klacht behandeld wordt. De contactpersoon kwaliteit zorgaanbieder stuurt uw klacht naar de zorgaanbieder en vraagt hen om uiterlijk binnen 2 weken contact met u op te nemen. De zorgaanbieder moet de gemeente ook op de hoogte houden. Als het nodig is, zal de contactpersoon kwaliteit zorgaanbieder helpen bij het oplossen van het probleem.
Anders regelen
U kunt uw klacht ook per post insturen naar:
Gemeente Amstelveen
ter attentie van de contactpersoon kwaliteit zorgaanbieder, team BCC
Laan Nieuwer-Amstel 1
1182 JR Amstelveen
Vermeld in uw brief:
- Een omschrijving van uw klacht, waar en wanneer het heeft plaatsvonden en met welke zorgverlener
- Eventueel een mogelijke oplossing
- Uw naam
- Eventueel uw pasnummer
- Uw telefoonnummer
- Uw adres
- Eventueel uw e-mailadres