Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kwijt of gestolen melden

Algemeen

Bent u uw Nederlandse paspoort of identiteitsbewijs kwijt? Of is het gestolen? Dan moet u dit melden bij de gemeente waar u woont. Een melding van vermissing of diefstal van uw rijbewijs maakt u bij de RDW. Dit is belangrijk om misbruik ervan te voorkomen. U kunt direct een nieuw document aanvragen.

Dit moet u weten

  • Een melding van vermissing of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart maakt u bij de gemeente. Geef dit aan ons door voordat u een nieuw document aanvraagt 
  • Bent u uw rijbewijs kwijt, is het gestolen of maakt iemand er misbruik van? Geef dit dan door aan de RDW voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt 
  • U kunt de melding niet intrekken 
  • Vindt u uw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs terug? Dan moet u deze inleveren bij de gemeente 
  • U kunt een als vermist of gestolen paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs niet meer gebruiken 

Dit heeft u nodig

  • Uw DigiD 

Na uw melding

Om een nieuw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen maakt u online een afspraak.

Anders regelen

Lukt het niet online? Dan kunt u online een afspraak maken om de vermissing van uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs in het raadhuis door te geven. Tijdens deze afspraak kunt u direct een nieuw document aanvragen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als bij het aanvragen van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.