Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kwijt of gestolen melden
Algemeen
Bent u uw Nederlandse paspoort of identiteitsbewijs kwijt? Of is het gestolen? Dan moet u dit melden bij de gemeente waar u woont. Een melding van vermissing of diefstal van uw rijbewijs maakt u bij de RDW. Dit is belangrijk om misbruik ervan te voorkomen. U kunt direct een nieuw document aanvragen.
Dit moet u weten
- Een melding van vermissing of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart maakt u bij de gemeente. Geef dit aan ons door voordat u een nieuw document aanvraagt
- Bent u uw rijbewijs kwijt, is het gestolen of maakt iemand er misbruik van? Geef dit dan door aan de RDW voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt
- U kunt de melding niet intrekken
- Vindt u uw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs terug? Dan moet u deze inleveren bij de gemeente
- U kunt een als vermist of gestolen paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs niet meer gebruiken
Dit heeft u nodig
- Uw DigiD
Na uw melding
Om een nieuw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen maakt u online een afspraak.
Anders regelen
Lukt het niet online? Dan kunt u online een afspraak maken om de vermissing van uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs in het raadhuis door te geven. Tijdens deze afspraak kunt u direct een nieuw document aanvragen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als bij het aanvragen van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.