Veelgestelde vragen over mijn2Park
Het aanmelden van kentekens van bezoek, personeel of patiënten doet u via de website mijn2Park. Het wijzigen van (tijdelijke) kentekens doet u ook via mijn2Park. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over mijn2Park.
Algemeen
Ik kan niet inloggen in mijn2Park, wat moet ik doen?
Heeft u al ingelogd in het E-Loket (Digitaal Parkeerloket)? U dient dit eerst te doen en uw e-mailadres te verifiëren. Dan pas kunt u gebruikmaken van mijn2Park.
Bezoekersvergunning
Ik zie slechts één bezoekersvergunning in mijn2Park, terwijl ik meerdere bezoekerspassen heb. Waar vind ik mijn andere bezoekerspassen?
Onder een bezoekersvergunning valt een bepaald aantal bezoekerspassen. In mijn2Park hoeft u niet meer apart per bezoekerspas in te loggen, maar logt u in met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord. U ziet alleen nog het product ‘bezoekersvergunning’ en dus niet meer ‘bezoekerspas’.
U ziet in mijn2Park onder ‘alle producten’ uw bezoekersvergunning staan. Die bestaat uit een bepaald aantal pasjes.
Nadat u ‘bezoekersvergunning’ geselecteerd heeft onder ‘alle producten’, komt u gelijk terecht in een scherm waar u door middel van ‘+nieuwe parkeeractie’ een bezoeker kunt aanmelden.
Hier kunt u meerdere kentekens als bezoeker aanmelden. U hoeft dus niet meer apart in te loggen zoals voorheen. U kunt maximaal vijf kentekens tegelijk aanmelden. Het maakt hierbij niet uit of u één of vijf bezoekerspassen in bezit heeft.
Uw bezoekerspassen heeft u alleen nog maar nodig als u uw bezoek aan de parkeerautomaat wilt aanmelden. Verder heeft u de passen niet meer nodig. De bezoekerspassen blijven actief, u kunt ze blijven gebruiken aan de automaat. Dit is niet veranderd.
Wat is er gebeurd met mijn saldo van de bezoekerspassen?
Het saldo van uw bezoekerspassen is overgezet naar mijn2Park.
Als u inlogt op uw account van mijn2Park ziet u rechts bovenin het saldo staat van de bezoekersvergunning: dit is het saldo van alle in uw bezit zijnde bezoekerspassen.
Als ik inlog op het E-Loket (Digitaal Parkeerloket) kan ik mijn bezoekersvergunning niet vinden om te koppelen aan mijn2Park. Wat moet ik doen?
De kans is groot dat de bezoekersvergunning dan op naam staan van uw medebewoner. Log dan ook in met de DigiD van deze persoon op het E-Loket (Digitaal Parkeerloket). U ziet dan de producten zoals de bezoekersvergunning in het E-Loket. U kunt deze vervolgens koppelen aan mijn2Park door de koppelmail te laten versturen.
Ik wil mijn bezoek telefonisch aanmelden, maar ik heb een accountnummer/tegoedcode nodig. Hoe kom ik daaraan?
U kunt hiervoor een e-mail sturen naar parkeren@amstelveen.nl. U ontvangt de informatie dan per e-mail.
Lukt dat niet? Neem dan telefonisch contact op. U kunt de informatie ook per post ontvangen.
Bewonersvergunning
Ik heb een leenauto, hoe kan ik deze aanmelden via mijn2Park?
Ga in mijn2Park naar ‘alle producten’ en selecteer ‘bewonersvergunning’. Hier kunt u zelf uw kenteken tijdelijk wijzigen. Deze is direct actief. U kunt dit maximaal vijf keer per jaar doen. Als u bent ingelogd in mijn2Park, dan ziet u rechts bovenin hoeveel acties u nog over hebt.
Meer informatie over mijn2Park
Wilt u meer lezen over het gebruik van mijn2Park per type vergunning, kijk dan op onderstaande pagina's voor meer informatie:
- Bezoekersvergunning
- Bewonersvergunning
- Parkeervergunning voor ondernemers
- Parkeervergunning voor dienstverleners op locatie
- Parkeervergunning voor patiënten zorgverleners
- Digitale gehandicaptenparkeervergunning
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem op deze pagina aan? Maak dan een melding op de pagina Meldpunt digitale toegankelijkheid.