Meerjarig evenement melden
Algemeen
Als u al een keer een A-evenement succesvol heeft georganiseerd en dit jaarlijks terugkomt, meldt u dit evenement elk jaar minstens 8 weken van tevoren. U heeft daarvoor wel eerst een meerjarige evenementenvergunning nodig. Zijn er wijzigingen ten opzichte van vorige jaren? Meld het evenement dan uiterlijk 12 weken van tevoren.
Dit heeft u nodig
- Het zaaknummer en/of een kopie van de meerjarige evenementenvergunning
- Ingevulde risicoscan (Excel). U zet in het tabblad ‘Risicotabel’ het cijfer 1 voor de antwoorden die van toepassing zijn. In het tabblad ‘Resultaatblad’ staat daarna in welke categorie uw evenement valt. Is dit A, B of C? Dan vult u de naam, datum, locatie en eventuele toelichting in van het evenement
- Als er wijzigingen zijn: een omschrijving van de wijziging van het evenement
Dit moet u weten
- Als er wijzigingen in uw evenement zijn die (in)direct invloed hebben op de openbare orde en/of veiligheid beoordelen we of uw meerjarige evenementenvergunning nog geldt of dat u een nieuwe moet aanvragen
- Als de organisator verandert, moet u opnieuw een meerjarige evenementenvergunning aanvragen
- Extra ontheffingen, zoals een alcoholontheffing, vraagt u jaarlijks opnieuw aan. Dit maakt geen onderdeel uit van de melding. Het aanvragen van een ontheffing Zondagswet kunt u wel doen via het meldingsformulier
Kosten
- Het melden van een meerjarig evenement is gratis
- Het aanvragen van een alcoholontheffing kost € 99,80
- Het aanvragen van een ontheffing Zondagswet kost € 99,80
Contact
Neem bij vragen contact op via apv@amstelveen.nl. Heeft u problemen met het maken van de melding, of werkt de risicoscan niet? Meld het bij ons Meldpunt digitale toegankelijkheid.