Contact Loket Bouwen en Vergunningen
Bij het Loket Bouwen en Vergunningen kunnen onze medewerkers u helpen met het zoeken naar de juiste informatie voor bijvoorbeeld het kunnen bepalen of een door u gewenste bouwactiviteit vergunningplicht is.
Let op! Op 1 januari 2024 gaan twee nieuwe wetten in: de Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb) en de Omgevingswet (Ow). Dit kan gevolgen hebben voor uw plannen en de (vergunning)procedure. Kijk voor meer informatie op de pagina’s Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen en Omgevingswet.
Buiten het informeren over bouwzaken en over het wel of niet vergunningplicht uitvoeren van bouwwerkzaamheden, kunt u bij het loket terecht voor het inzien van bouwdossiers uit het gemeente archief van zowel de gemeente Amstelveen als ook van de gemeente Aalsmeer.
Bouwdossiers inzien
Wilt u een bouwdossier inzien, dan kunt u dit opvragen bij het Loket Bouwen en Vergunning via dit online contactformulier of via telefoonnummer (020) 540 49 11. Vermeld bij de aanvraag de volgende informatie:
- welk bouwdossier (en indien mogelijk, welke onderdelen daarvan) u wenst in te zien/te ontvangen
- naar welk e-mailadres het dossier mag worden verzonden
Mocht een bouwdossier (nog) niet digitaal beschikbaar zijn, dan wordt er, indien mogelijk, met u een afspraak gemaakt om het bouwdossier te komen bekijken op het raadhuis.
De meeste bouwdossiers uit de periode januari 1900 tot juli 2010 zijn digitaal ter inzage beschikbaar. In verband met een lopend digitaliseringstraject kan het zijn dat een bouwdossier niet direct inzichtelijk is. Ook is het mogelijk dat het bij de gemeente beschikbare bouwdossier niet alle informatie bevat waar u naar op zoek bent. Houd hier rekening mee bij uw aanvraag.
Voor het opvragen/inzien van bouwdossiers kunnen kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten heten leges. U vindt de kosten in bijlage 1, de tarieventabel (artikel Gemeentearchief) van de Legesverordening.
Wat kunt u wel en niet van ons verwachten?
Onze medewerkers van het loket kunnen u informeren en verwijzen naar de bronnen van informatie die u benodigd heeft bij bijvoorbeeld de aanvraag van een omgevingsvergunning.
Voorgestelde pagina’s
Mocht u meer informatie willen inzien over aanverwante onderwerpen, hebben wij voor u een overzicht gemaakt van een aantal onderwerpen waar veel mensen naar door worden verwezen:
- Parkeerontheffing openbare weg
- Tijdelijk objectmelding
- (Standaard)dakkapel plaatsen
- Bouwen en verbouwen
- Omgevingsoverleg aanvragen
Alle overige onderwerpen vindt u onder www.amstelveen.nl/omgevingsloket
Bezwaarschrift en zienswijze
Wanneer u een bezwaarschrift of zienswijze in wilt dienen, kunt u dit doen door uw bezwaarschrift en/of zienswijze volgens de eisen op te stellen, als door het bestuursorgaan gesteld. U richt uw schrijven dan aan het college van Burgemeester en Wethouders.
Uitgebreide informatie over bezwaarschriften en zienswijze, vindt u op pagina Bezwaarschrift indienen.
U bent welkom op het raadhuis met een afspraak. Bij Loket Bouwen en Vergunningen kunt u onder andere omgevingsvergunningen inzien en bouwtekeningen opvragen. Meer informatie: Loket Bouwen en Vergunningen en Omgevingsloket Contact: Telefonische bereikbaarheid:Loket Bouwen en Vergunningen
Laan Nieuwer-Amstel 1,
1182 JR Amstelveen
Gebruik het contactformulier om een vraag te stellen
(020) 540 49 11
maandag tot en met donderdag
08.30 - 17.00 uur
vrijdag
08.30 - 12.30 uur