Schade of overlast melden
Wilt u doorgeven dat iets in de openbare ruimte gemaakt of opgeruimd moet worden? Bijvoorbeeld een losse stoeptegel, zwerfvuil of een kapotte lantaarnpaal? Dat kan online met Fixi; via de Fixi-website of app. Overlast meldt u op de website van de gemeente.
Melding openbare ruimte met Fixi
Fixi is het systeem waarmee de gemeente Amstelveen meldingen over de openbare ruimte behandelt en oplost.
Maak direct een melding met Fixi »
Zo maakt u een melding:
- Geef op de kaart de precieze locatie aan. Of voer de straatnaam en huisnummer in. Geef de locatie zo duidelijk mogelijk door.
- Kies een categorie voor de melding.
- Omschrijf het probleem.
- Voeg een foto toe van de situatie. Dit is niet verplicht.
- Kies of de melding zichtbaar moet zijn op de openbare kaart. Deelt u de melding op de kaart, dan kunnen anderen ook zien dat er al een melding is gemaakt.
- Vul uw gegevens in of log in met uw Fixi-account. Als u uw e-mailadres invult, wordt u op de hoogte gehouden van de afhandeling van de melding. Uw persoonsgegevens zijn niet openbaar. Anoniem melden kan ook.
- Verstuur uw melding naar de gemeente.
Gebruik de Fixi-website of Fixi-app
Maak een melding via de Fixi-website of de Fixi-app.
De app kunt u downloaden in de App Store of Play Store.
Gerelateerde vragen
-
Hoe maak ik een melding over het Amsterdamse Bos? ({{ (accordion=='hoe-maak-ik-een-melding-over-het-amsterdamse-bos') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Gemeente Amstelveen neemt meldingen over het Amsterdamse Bos niet in behandeling. Een melding over het Amsterdamse Bos maakt u online via de website van het Amsterdamse Bos.
-
Kan ik alle meldingen zien op de kaart in Fixi? ({{ (accordion=='kan-ik-alle-meldingen-zien-op-de-kaart-in-fixi') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
In Fixi kunt u op de kaart zien welke meldingen gemaakt zijn, door u en door anderen. Dit zijn meldingen die gedeeld zijn op de openbare kaart. U bepaalt zelf of uw melding wel of niet op de kaart wordt getoond.
Bij elke melding hoort een ‘locatiepin’. De kleur van de locatiepin laat de status van de meldingen zien:
- Rode meldingen moeten nog in behandeling worden genomen.
- Gele meldingen zijn in behandeling.
- Groene meldingen zijn afgehandeld.
-
Ik wil melding maken van een verkeerslicht op een N-weg. Kan dat in Fixi? ({{ (accordion=='ik-wil-melding-maken-van-een-verkeerslicht-op-een-n-weg-kan-dat-in-fixi') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Nee, een melding over een verkeerslicht op een N-weg maakt u rechtstreeks bij Provincie Noord-Holland. Stuur hiervoor een e-mail naar provincie@noord-holland.nl.
-
Wordt mijn melding in behandeling genomen als de locatie onduidelijk is? ({{ (accordion=='wordt-mijn-melding-in-behandeling-genomen-als-de-locatie-onduidelijk-is') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Heeft u een melding gemaakt en is de locatie onduidelijk? Dan kan de gemeente contact met u opnemen om een toelichting te vragen. Dat kan alleen als uw contactgegevens bekend zijn. Als u een anonieme melding gemaakt heeft en de locatie niet duidelijk is, dan kan er geen contact met u worden opgenomen. De melding wordt dan niet behandeld.
-
Is het belangrijk om de laatste versie van de Fixi-app te gebruiken? ({{ (accordion=='is-het-belangrijk-om-de-laatste-versie-van-de-fixi-app-te-gebruiken') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Ja. De Fixi-app krijgt regelmatig een update. Voor een goed gebruik van de app is het belangrijk om de update te downloaden op uw smartphone. Dit gaat vanzelf als u heeft ingesteld dat uw smartphone updates automatisch download. Heeft u ingesteld dat uw apps niet automatisch worden bijgewerkt? Houd dan het bericht van de App Store of Google Play Store in de gaten en werk de Fixi-app bij zodra er een update beschikbaar is.
-
Hoe meld ik problemen met de Fixi-app? ({{ (accordion=='hoe-meld-ik-problemen-met-de-fixi-app') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Maak een melding via de website van Fixi onder het kopje ‘Feedback over Fixi’ (bovenaan de pagina) of neem telefonisch contact op met Fixi via (088) 33 26 703.
-
Wordt mijn melding in Fixi sneller behandeld dan via andere websites of apps? ({{ (accordion=='wordt-mijn-melding-in-fixi-sneller-behandeld-dan-via-andere-websites-of-apps') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Ja. Naast Fixi bestaan ook andere apps voor het maken van een melding openbare ruimte, zoals Verbeterdebuurt of BuitenBeter. Omdat de gemeente Fixi gebruikt voor de behandeling van uw melding, wordt u geadviseerd Fixi te gebruiken. Maakt u een melding met Fixi, dan wordt uw melding dus sneller behandeld.
Telefonisch melden
Wilt of kunt u uw melding niet maken met Fixi, geef uw melding dan telefonisch door via (020) 540 49 11. Uw melding wordt door een medewerker van het Klantcontactcentrum in Fixi gezet. Als u uw e-mailadres achterlaat, ontvangt u e-mails over de afhandeling van uw melding.
Spoedmeldingen
Meld een dringende of gevaarlijke situatie altijd telefonisch via (020) 540 49 11. Dit kan 24 uur per dag.
Overlast melden
Voelt u zich sociaal onveilig, maakt u zich zorgen over iemand in uw omgeving of ervaart u (woon)overlast? U kunt dit online melden.
Bekijk onderstaande pagina's voor meer informatie en het maken van een melding:
Complimenten en klachten
Meer informatie over het geven van een compliment of het indienen van een klacht vindt u op de pagina Melding, compliment of klacht.